Tijd om te investeren in belangrijke zaken
Nu we in een andere situatie leven, merken we meer en meer welke dingen echt belangrijk zijn in het leven. Zo blijken ineens veel meer mensen prima vanuit huis te kunnen werken. Verder is ook de technologie onmisbaar. Webcams, laptops, beeldschermen en natuurlijk het internet maken het mogelijk dat we allemaal nog redelijk door kunnen gaan met het leven. Uiteraard is het niet “normaal”. Desondanks moeten we nu niet bij de pakken neer gaan zitten. Het is juist de tijd om eens een kritisch blik te werpen om bepaalde zaken. Kijk bijvoorbeeld naar jouw werk of jouw bedrijf. Welke dingen gaan nu goed en welke niet? Hoe kun je dat eventueel aanpakken? Ik zeg: het is tijd om te investeren in belangrijke zaken!
Soepel roosters maken
Niet alles is dicht. Zo zijn er nog een aantal winkels open. Werk jij in een supermarkt, een winkel of een zaak waarbij een personeelsplanning noodzakelijk is? Dan merk je hoe belangrijk het zeker nu is om alles duidelijk op orde te hebben. Te veel mensen inroosteren of juist te weinig wil je natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen. Daarnaast is het risico er nou eenmaal dat een werknemer ziek wordt. Normaal hoor je ook rekening hiermee te houden, maar dan is het soms nog wel te doen om snel te schakelen. Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Dus moet jij de personeelsplanning maken of jouw supervisor en merk je dat een update wel nodig is? Overweeg dan bijvoorbeeld rooster maken-software. Een online programma waarmee iedereen altijd weet wat de planning is.
Een opgeruimd magazijn
Daarnaast doen een aantal branches het behoorlijk goed momenteel. Denk aan de webshops die spullen voor een home fitness verkopen en bouwmarkten slaan ook redelijk hun slag. Voor vrijwel elke winkel of webshop is het belangrijk dat de voorraad op orde is en het magazijn overzichtelijk. Wanneer het echter zo druk is als het bij sommige shops nu is, dan is het soms wel erg verleidelijk om niet helemaal netjes alles op te ruimen. Na verloop van tijd ontstaat er een puinhoop in het magazijn. Heb jij op werk hier ook last van? Steek dan even een dag de handen uit de mouwen en breng alles weer op orde. Gebruik hier eventueel spullen voor. Zijn er veel losse spulletjes? Sorteer deze en gooi gelijksoortige items bij elkaar in een kunststof bak of vouwkrat. Door even wat tijd hierin te investeren, kun je vervolgens weer veel soepeler aan het werk!